نمونه کار تولید محتوای فارسی حوزه غذا برای وب‌سایت مامان‌پز​

وقت ناهار سازمانی به عنوان فرصتی برای هم افزایی و با هم بودن

اگر برای مدتی طولانی یک شرکت یا تیم کاری را هدایت کرده باشید، احتمالا با چالش‌های موجود بر سر راه توسعه فرهنگ کار گروهی آگاه هستید. در صورتی که اعضای تیم با یکدیگر هماهنگ نباشند، هدایت تیم با مشکل روبه‌رو خواهد شد. پس برای هماهنگی اعضا چه باید کرد؟ یکی از مؤثرترین راه‌ها برای نزدیک‌تر کردن اعضای شرکت، تشویق کردن آنها به برقراری ارتباط در محل کار است و برای این منظور چه فرصتی بهتر از وقت ناهار سازمانی؟ این وقفه فرصت خوبی است که اگر از آن دست استفاده کنید، به فرصتی فوق‌العاده برای هم‌افزایی کارکنان تبدیل خواهد شد.

چرا وجود وقت ناهار سازمانی برای شرکت شما ضروری است؟

چرا وجود وقت ناهار سازمانی برای شرکت شما ضروری است؟

حتما بارها در شرکت با این وضعیت روبه‌رو شده‌اید: تیم شما در حال انجام کارهای روزانه هستند. حجم کار به اندازه‌ای بالاست که همه سخت مشغول کارند. ناگهان وقت ناهار فرا می‌رسد. احتمالا در چنین شرایطی بیشتر کارکنان ترجیح می‌دهند تا کارهایشان را تمام کنند. آنها یا به طور کلی از ناهار خوردن صرف‌نظر می‌کنند یا اینکه پشت میز کار ناهار می‌خورند. این رویه در طولانی‌مدت سبب ضعیف‌تر شدن پیوندها میان کارکنان می‌شود و بهره‌وری آنها را کاهش می‌دهد. این در حالی است که تنظیم وقت ناهار برای شرکت مزایای بسیاری دارد. 

صحبت هنگام ناهار روحیه گروهی را تقویت می‌کند

۱. روحیه گروهی را تقویت می‌کند

ارتباط کارکنان با یکدیگر موضوعی بسیار ساده است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وجود وقتی برای ناهار خوردن به صورت گروهی، برای کارکنان شما فرصتی است که می‌توانند در آن با یکدیگر مکالماتی بی‌ارتباط به محل کار برقرار کنند. این کار سبب تقویت ارتباطات میان آنها می‌شود. ایجاد این روابط در محل کار برای راضی نگه‌داشتن کارکنان امری حیاتی به شمار می‌رود. شرکت یا سازمانی که کارکنان آن با یکدیگر روابط دوستانه دارند، فضای کاری لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تری دارد. 

۲. فرصتی برای شبکه‌سازی و هم‌افزایی فراهم می‌کند

وقت غذای شرکتی می‌تواند به زمانی برای برقراری ارتباط میان اعضای شرکت باشد. شما می‌توانید این زمان را به وقتی برای ناهار میان دپارتمان‌های مختلف شرکت تبدیل کنید. با انجام دادن این کار یک جلسه کاری برگزار کرده‌اید، بدون اینکه از آن نامی ببرید. به‌علاوه، غذایی خوشمزه هم برای آنها سرو می‌کنید. 

در این مدت‌زمان کارکنان می‌توانند دیدگاه‌های خود را درباره هر موضوع کاری مرتبط به یکدیگر به اشتراک بگذارند. آنها در این فرصت برای حل چالش‌های پیش روی شرکت راهکار ارائه می‌کنند و حتی از یکدیگر چیزهای جدیدی یاد خواهند گرفت. در حقیقت، این‌گونه وقت ناهار به فرصتی برای هم‌افزایی کارکنان شما و تمرین شبکه‌سازی تبدیل می‌شود. 

۳. به ایجاد فرهنگ کاری در شرکت شما منجر می‌شود

کارکنان شما بخشی جدایی‌ناپذیر از تصویر برندتان هستند. زمانی موفق‌تر عمل می‌کنید که بتوانید به مشتریان فعلی، جدید و بالقوه خود تصویری فوق‌العاده از شرکت نشان دهید. سازمان‌دهی وقت ناهار سازمانی و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی راهی مؤثر برای ایجاد تصویری مثبت از برند شماست. این کار پشت صحنه شرکت را هم به مشتریان نشان می‌دهد. 

هنوز برای انجام دادن این کار قانع نشده‌اید؟ در این صورت، به قضیه این‌گونه نگاه کنید: این کار بر تصمیم افراد جویای کار برای درخواست کار در شرکت شما تأثیر می‌گذارد، چراکه آنها شرکت شما را جایی با فرهنگ کاری مثبت می‌بینند که همه به کار کردن در آنجا افتخار می‌کنند. 

صحبت کردن هنگام ناهار بهره‌وری را در محل کار بالا می‌برد

۴. بهره‌وری را در محل کار بالا می‌برد

تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباطات مثبت میان همکاران منجر به نتایج بهتر فردی و کاری برای آنها می‌شود. علت آن هم این است که ما به عنوان انسان میل شدیدی به تعلق داریم و احساس تعلق به شرکت بر احساس ما نسبت به خود و کارمان تأثیر می‌گذارد. وجود روابط مثبت کارکنان را شادتر می‌کند. در نتیجه، بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد. علاوه بر این، چه کسی پس از وقت ناهار سازمانی و گفتگو با همکاران احساس بهتری پیدا نمی‌کند؟

چگونه وقت ناهار سازمانی را به زمانی هیجان‌انگیز و جذاب تبدیل کنیم؟ 

چگونه وقت ناهار سازمانی را به زمانی هیجان‌انگیز و جذاب تبدیل کنیم؟ 

راه‌های فراوانی برای جذاب‌تر کردن وقت ناهار وجود دارد. بهترین راه این است که آن را به موضوعی بسیار پیچیده تبدیل نکنید. شما می‌توانید همه را موقع ناهار در اتاق غذاخوری جمع کنید تا هم استراحت کنند و هم یک غذای دلچسب بخورند. 

برای هیجان‌انگیزتر کردن این زمان می‌توانید چنین راه‌هایی را امتحان کنید:

  • هر روز را به یک تم غذایی اختصاص بدهید. به عنوان مثال، در بعضی از روزها برای کارکنان غذای خانگی سرو کنید یا بعضی از روزها را به سرو غذاهای ایتالیایی اختصاص بدهید. 
  • بعضی از روزها را روزهای «ناهار بدون تلفن همراه» بنامید. در این روزها کارکنان را تشویق کنید که موقع ناهار سراغ تلفن همراه نروند و یک ساعت را به گفتگو درباره علایق مشترک خود اختصاص بدهند.
  • در برخی از روزها غذاهای محلی را سرو کنید. شما می‌توانید در این روزها از کارکنان خود بخواهید تا غذاهای محلی شهرهای خود را نام ببرند. سپس، از یک سایت تهیه غذا مثل مامان‌پز این غذاها را سفارش بدهید.

 شما بگویید

کدام فضای کاری را برای شرکت خود ترجیح می‌دهید؟ جایی که همه فقط درباره موضوعات کاری صحبت می‌کنند یا شرکتی که در آن کارکنان از وقت ناهار به عنوان فرصتی برای هم‌افزایی و با هم بودن بهره می‌برند؟ اگر به گزینه دوم اعتقاد دارید، تبریک می‌گوییم! شما در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *