نمونه محتوای فارسی تولید شده برای وب‌سایت بازار عایق

فوم یا پنل آکوستیک

فوم‌ها کاربرد زیادی در زندگی ما دارند؛ به آن دسته از فوم‌هایی که در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارند، فوم‌های آکوستیک می‌گویند. آکوستیک در لغت به معنای «ارتعاش صدا» است.

این فوم‌ها به عایق صوت، عایق صدا، ابر آکوستیک و فوم جاذب صدا نیز شناخته می‌شوند. این محصولات در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و بسته به مشخصاتی که دارند،‌ میزان عملکرد آن‌ها در جذب صدا نیز متغیر است. در واقع ویژگی اصلی فوم‌های آکوستیک جلوگیری از انعکاس صدا و ایجاد ارتعاش صدا است تا صدای دریافتی با بالاترین کیفیت و کمترین نویز به گوش ما برسد.

مشخصات فیزیکی فوم آکوستیک

فوم‌های آکوستیک وزنی سبک دارند و از فوم پلی‌اورتان یا پلی‌استر و همچنین فوم ملامین ساخته می‌شوند. هرچه دانسیته فوم‌های آکوستیک بالاتر باشد، کیفیت آن‌ها در جذب صدا و جلوگیری از ورود صداهای اطراف بیشتر می‌شود.

برای آنکه افراد مجبور نباشند فوم‌ها را در رنگ‌های مختلف تهیه کنند و هزینه بالایی بپردازند، اغلب فوم‌ها در رنگ تیره به بازار عرضه می‌شوند تا برای استفاده به شکل روکار مناسب باشند.

انواع فوم‌های آکوستیک

فوم‌های آکوستیک در اندازه‌ها و مشخصات مختلف تولید می‌شوند تا همه افراد بتوانند از انواع آلودگی صوتی در امان باشند و بسته به نیاز خود، از آن‌ها استفاده کنند. انواع فوم‌های آکوستیک عبارتند از:

فوم آکوستیک زیگورات

این دسته از فوم‌های آکوستیک که از فوم پلی‌اورتان سلول باز ساخته می‌شوند، به دلیل مورب بودن کناره‌ها و صاف بودن سطح، باید در هنگام برش با دقت عمل کرد تا کارایی خود را از دست ندهند. فوم‌های آکوستیک زیگورات بیشتر در نقش آکوستیک عمل می‌کنند تا آنکه عایق صدا باشند. به همین خاطر به خوبی می‌توانند از بازگشت صدا به محیط جلوگیری کنند.

فوم آکوستیک نیو دلتا

فوم آکوستیک نیو دلتا از فوم پلی‌اورتان سلول باز و در رنگ طوسی تولید می‌شود؛ این فوم یکی از زیباترین فوم‌های آکوستیک است که با سطح کرکره‌ای خود، تا حد زیادی می‌تواند صدای اضافی محیط را جذب کند و به هرچه شفاف‌تر شدن صدای محیط کمک کند.

فوم آکوستیک یوتا

فوم‌های آکوستیک یوتا از فوم پلی‌اورتان سلول باز ساخته می‌شوند. این دسته از فوم‌های آکوستیک به دلیل سطح موج‌دار خود می‌توانند نویزهای اضافه محیط را به خوبی در خود جذب کنند و فرکانس‌های متوسط و بلند موجود در محیط را کنترل کنند. در واقع وظیفه اصلی فوم‌های آکوستیک یوتا، شفاف کردن صدای محیط است. این فوم‌ها همچنین ظاهر زیبایی دارند و می‌توانند در طراحی نمای بیرون محیط استفاده شوند.

فوم آکوستیک لوله‌ای

علاوه بر سطوح دیوار و سقف، گاهی لازم است لوله‌های عبوری از یک بخش را عایق‌بندی کنیم. به این منظور از فوم‌های آکوستیک لوله‌ای استفاده می‌شود. این فوم‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. 

یکی از کاربردهای مهم فوم‌های آکوستیک لوله‌ای در لوله‌های تاسیسات موتورخانه است که هم مانع از انتقال سرما و گرما به درون لوله‌ها می‌شوند و هم ضربه‌گیر هستند. به دلیل خاصیت ضد ضربه بودن فوم‌های آکوستیک لوله‌ای،‌ از آن‌ها در قسمت‌های ضربه‌گیر وسایل دیگر نیز استفاده می‌شود تا در صورت حمل و نقل دچار آسیب نشوند.

فوم آکوستیک شانه تخم مرغی

فوم‌های شانه تخم مرغی از محبوب‌تین فوم‌های آکوستیک هستند؛ این فوم‌ها به دلیل وجود پستی و بلندی‌هایی که روی سطح خود دارند، صدا را به خوبی جذب می‌کنند.

فوم آکوستیک هرمی

فوم‌های آکوستیک هرمی در دانسیته(فشردگی) و ضخامت متفاوت تولید می‌شوند؛ این دسته از فوم‌ها برای جلوگیری از ارتعاش صدا در گوشه‌ها و زوایای دیوار و سقف استفاده می‌شوند.

مزایای فوم آکوستیک

  • سهولت در نصب
  • کاهش آلودگی صوتی و نویزها در محیط
  • افزایش وضوح صدا

معایب فوم آکوستیک

فوم‌های آکوستیک ضد آتش نیستند و قابلیت اشتعال دارند. به همین خاطر در محیط‌هایی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کاربرد فوم آکوستیک

 فوم‌های آکوستیک در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی و موسیقی کاربرد فراوانی دارند. این فوم‌ها به طور کلی به عنوان عایق صوتی،‌ عایق حرارتی، ضربه‌گیر و بسته‌بندی محصولات کاربرد فراوانی دارند. از فوم‌های آکوستیک به ویژه در مکان‌های زیر استفاده می‌شود:

  • دیوارهای خانه
  • سالن های ورزشی
  • سالن‌های آمفی تئاتر و سینما
  • اتاق‌های ساند پروف برای ضبط پادکست
  • آموزشگاه‌های موسیقی و استودیوهای ضبط صدا
  • موتورخانه‌ها
  • تالارهای عروسی
  • اتاقک‌های آسانسور
  • کارخانه‌های صنعتی
  • دیوارهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی 

خرید اینترنتی فوم آکوستیک

فوم‌های آکوستیک با ضخامت و دانسیته‌های مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و توضیحات عنوان شده برای هر محصول، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را بالاترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری نمایید.  ما در بازار عایق این امکان را برای مشتریان فراهم کرده‌ایم تا بتوانند تجربه‌ای عالی از خرید انواع فوم‌های آکوستیک داشته باشند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *