نمونه کار تولید محتوای فارسی حوزه غذا برای وب‌سایت مامان‌پز​

۹ حقیقت جالب درباره غذا خوردن و رژیم غذایی در محل کار که احتمالا نمی‌دانید

در بیشتر مواقع، ناهار واقعا چندان مهم نیست. اگر در محل کار ساعتی برای صرف ناهار داشته باشیم، از این مدت زمان برای استراحتی کوتاه در میان روز کاری شلوغ استفاده می‌کنیم. در این صورت، اغلب ناهار را پشت میز یا ایستاده می‌خوریم. حتی برای چند دقیقه هم نمی‌توانیم بنشینیم و غذا بخوریم. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که واقعا این موضوع چه اهمیتی دارد؟ اجازه بدهید تا چند حقیقت جالب درباره رژیم غذایی در محل کار و اهمیت مصرف ویتامین‌ها در این زمان را برایتان شرح بدهیم. حتما در پایان این مقاله به پاسخ سؤالتان می‌رسید. 

در فنلاند ناهار خوردن در غذاخوری شرکت به نفعتان تمام می‌شود

۱. در فنلاند ناهار خوردن در غذاخوری شرکت به نفعتان تمام می‌شود

فنلاندی‌ها درباره عادات و رژیم غذایی در محل کار تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند. نتایج یکی از این پژوهش‌ها که توسط وزارت بهداشت فنلاند انجام شده، نشان می‌دهد که کارمندانی که در غذاخوری یا کافه تریای شرکت‌ها ناهار می‌خورند، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند. دلیل آن هم به آیین‌نامه‌هایی که دولت این کشور برای غذاخوری‌های شرکت‌ها وضع کرده، بازمی‌گردد. بر اساس این آیین‌نامه‌ها، غذاخوری شرکت‌ها باید دستورالعمل‌های ملی تغذیه مثل گنجاندن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی کارکنان را رعایت کنند. بنابراین، اگر در فنلاند کار کنید، نیازی نیست که نگران این مسئله باشید. 

۲. حذف وعده غذایی ناهار برای شما واقعا مضر است

آیا در ساعت ناهار به جای غذا خوردن ایمیل‌هایتان را چک می‌کنید؟ در این صورت، هم سلامت خودتان به خطر میفتد و هم در نهایت، به ضرر کارفرما تمام می‌شود. ممکن است فکر کنید که این قضیه ارتباطی با کار کردن ندارد اما کارشناسان تغذیه با این تصور مخالف‌اند. آنها معتقدند که کارگرانی که در روزهای کاری از خیر ناهار می‌گذرند، بهره‌وری کمتری دارند و به یک عصرانه قناعت می‌کنند. در حقیقت، تغذیه ضعیف به کاهش توان و انرژی، عدم هماهنگی میان کارکرد اعضای بدن و کمتر شدن توانایی یادگیری فرد می‌شود. چنین فردی نمی‌تواند وظایف شغلی خود را به‌خوبی انجام بدهد و بهره‌وری پایینی دارد. 

۳. آیا می‌دانید که سوپر فود چیست؟

در دهه ۹۰ میلادی، غذاهای ارگانیک اهمیت بسیاری داشتند. پس از آن، مفهومی به نام «سوپرفود» یا همان ابر غذا رواج پیدا کرد. این اصطلاح برای توصیف غذاهایی به کار می‌رود که منشأ کاملا طبیعی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. با این حال، همیشه همه چیز آن‌طور که تصور می‌کنیم، نیست. در نهایت، مشخص شد که این اصطلاح برای بازسازی برند محصولات نسبتا پیش‌ پا افتاده سوپرمارکت‌ها ابداع شده است. 

در حقیقت، اگر از یک کارشناس تغذیه بپرسید که سوپرفود به چه معناست، به معنای متفاوتی اشاره می‌کند. این اصطلاح در علم تغذیه برای توصیف غذاهای پرکالری مانند شکلات به کار می‌رود. 

رژیم غذایی برای اعضای خانواده

۴. رژیم غذایی در محل کار مختص کارمندان نیست

بر اساس آخرین یافته‌های پژوهشگران که در مجله آمریکایی سلامت منتشر شده، برای آنکه کارمندان عادات غذایی سالمی داشته باشند، خانواده‌های آنها هم باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند. از آنجایی که بسیاری از کارمندان غذای خانگی به محل کار می‌برند، آموزش خانواده‌ها اهمیت بیشتری دارد. 

غذا خوردن پشت میز کار مفید است یا مضر؟

۵. غذا خوردن پشت میز کار مفید است یا مضر؟

۶۰ تا ۷۰ درصد از کارمندان در سراسر جهان ناهار را پشت میز کار خود می‌خورند، اما آیا این کار برای سلامتی مضر است؟ کارشناسان تغذیه معتقدند که وقت گذاشتن برای صرف ناهار بیرون از محل کار باعث می‌شود که شما کارمندی پرکارتر و شادتر شوید. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا حاکی از این است که کار کردن در وقت ناهار، به‌ویژه در روزهای شلوغ کاری، بهره‌وری کارمندان را کاهش می‌دهد. در صورتی که اگر به مغز اجازه بدهید تا در وقت ناهار استراحت کند، خلاقیت و توان آنها افزایش می‌یابد.

حق ناهار خوردن در محل کار

۶. حق ناهار خوردن در محل کار

در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا برای کارکنان بخش خصوصی زمانی به عنوان حق ناهار خوردن اختصاص داده می‌شود. در بسیاری از ایالات این کشور، برای هر ۸ ساعت کار ۳۰ دقیقه به عنوان حق ناهار در نظر گرفته می‌شود. وقفه‌های غذا و استراحت حق هر کارمند بخش خصوصی در این کشور است و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع اجرای این حق شود. 

رژیم غذایی در محل کار مختص کارمندان

۷. کارفرما باید به کاهش وزن کارکنان کمک کند

تحقیقات نشان داده که کارمندان دارای اضافه وزن هزینه‌های زیادی بر کارفرما تحمیل می‌کنند. پژوهشگران مؤسسه‌ای در تگزاس، دریافته‌اند که کارکنان دارای اضافه وزن ۵۰ درصد بیش از سایرین در معرض آسیب‌های جسمی و روانی هستند. هزینه‌های مربوط به مرخصی استعلاجی و مراقبت‌های بهداشتی هم در میان این کارکنان رواج بیشتری دارد. در نتیجه، در سراسر جهان کارفرمایان به اجرای برنامه‌های کاهش وزن در ادارات و شرکت‌ها تشویق می‌شوند. 

۸. کمبود ویتامین دی در کارمندان مشکلی جهانی است

در دنیای صنعتی امروزی، کارمندان در سراسر جهان تمایل دارند تا زمان بیشتری را در دفتر شرکت‌ها که تهویه مطبوع دارد، بگذرانند. در نتیجه، کمتر از سایرین در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند. به همین علت، کمبود ویتامین دی مشکلی رایج در میان کارمندان در سراسر جهان محسوب می‌شود. 

گران‌ترین ظرف غذا در دنیا

۹. گران‌ترین ظرف غذا در دنیا

در همه جای دنیا کارمندان برای حمل غذا تا محل کار از ظرف غذا استفاده می‌کنند. جالب است که بدانید گران‌ترین ظرف غذا در دنیا Oscheriyori نام دارد. این ظرف غذا ۲۲۹هزار دلار قیمت دارد. این ظرف غذای سه‌لایه از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و وزن آن ۳.۳۵ کیلوگرم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *